A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.

2008. július 7.

Híd a semmi fölött

Végre megvan a független pénzügyi jelentés Közép-Európa legnagyobb völgyhídjának megépítéséről. A 41,5 milliárdból épült völgyhíd megépítésére vonatkozó döntés műszaki, gazdaságossági, természetvédelmi és településrendezési megalapozottsága nem igazolt – állapítják meg a számvevők. (A híd és az ezek szerint értelmetlen helyre épített autópályaszakasz összköltsége 76 milliárd forint). A híd építési költsége egyébként is megdöntötte az országos rekordot.
"Magyarország épül-szépül. Hazánk tájain az űrből is remekül látható új létesítmények emelkednek. A köröshegyi völgyhíd, Közép-Európa legnagyobb völgyhídja (Közép-Európa leglaposabb országában) például büszkén hirdeti az ismeretlen magyar adófizető nagyvonalúságát. És történetében minden benne foglaltatik, amire Mikszáth regényeinek elszegényedett, ám nemes hősei is büszkék lennének." (Muraközy Balázs: Összeér!)

Video a mű alkotásáról.

Az Állami Számvevőszék jelentése egyébként száraz, de roppant tanulságos olvasmány. Másra nemigen hagyatkozhatunk, mivel a 2006-ban és 2007-ben a törvényben előírt kormánybeszámolók nem készültek el, az Országgyűlés nem kapott tájékoztatást a gyorsforgalmi úthálózat építésére fordított pénzeszközök felhasználásáról, a folyamatban lévő fejlesztésekről. A nagyvonalú építést alkalmazott művészek dokumentálták, amelyet a kivitelező cég Hídregény címen adott ki.

Link: Jelentés a 2007-ben befejeződő autópálya beruházások ellenőrzéséről (pdf).
Irodalom: Szebeni András - Csaplár Vilmos: Hídregény, Hídépítő Zrt, 2007. ISBN 9789630631679
Frissítés: Lehet, hogy mégis kellett a völgyhíd, de ez volt a legdrágább megoldás.
A magyar antipiramis: amit a vasútépítők nem építettek meg.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mindez a japánoknál jó,na de itt......

Gee írta...

Mindenkinek megvan a maga 4-es metroja: http://www.nytimes.com/2008/07/01/nyregion/01wtc.html?_r=1&oref=slogin

Tita írta...

Szia Dani!

Egy kérés hozzád: hogy tudnám én is betenni a blogomba ezt a kis térképet a látogatók földrajzi helyeivel? Segítenél? Emailem: szaava@gmail.com

Előre is köszönöm
Tita

Névtelen írta...

Ne legyetek olyan idegesek, ez a híd kísérlet egy modern Noé Bárkája megépítésére. Most majd, mert ez sikerült, építenek még nagyobbat, még nagyobb semmi fölé, amelyre felfér mind a tízmillió igásállat. Ha netalán özönvíz lenne. Ha nem akkor is. Csak a vízszintet mérje már meg valaki!

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Gee írta...

Nem akarom ittend a spanyolviaszt kitatlni, de szerintem ugy nem biztos, hogy lehet draga (vagy eppen olcso) epitesrol irni, amig nem ismerjuk az alternativakat. Amig meg nem lesznek nyilvanosak a megvalosithatosagi tanulmanyok, elozetes koltsegbecslesek, addig meg ne varjuk a leghatekonyabb megoldas elfogadasat. Es persze, ha az onkormanyzat eleve kikoti, hogy csak akkor adja ki a teruletfoglalasi engedelyt, ha a falusi templom ala forgo kacsalab is kerul, akkor ne csodalkozzunk, hogy miert ugranak meg az epitesi koltsegek furcsa tetelekkel.
Persze, szerintem a legdragabbak azok a hidak, amik tenyleg a semmibol a semmibe tartanak: Szekszardon, vagy epp Dunaujvarosnal...

Tita írta...

Köszönöm, megoldottam.

bernard n. shull írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
Antal Dániel írta...

Gee, a most elkészült jelentés arról szól, hogy ilyen alternatívákat nem tártak fel, és nem készültek el az általad megismerni vágyott tanulmányok ex ante.