A Kormány 156/2008 (VI.6.) rendeletével megszüntette a 2006. január 1. az Országgyűlés törvényi rendelkezése alapján létrehozott Magyar Vasúti Hivatalt, és egyúttal felmentte Antal Dánielt, a miniszterelnök Hivatal 2/2006 (I.13.) ME határozata alapján hat évre kinevezett elnökét. A Hivatal szervezeti jogutódja 2008. július 1-től a műszaki, biztonsági kérdésekkel foglalkozó Nemzeti Közlekedési Hatóság.
A Hivatal missziója az volt, hogy a több szereplős európai piac minden vasúttársasága számára biztosítsa a környezetbarát vasúti infrastruktúrához való hozzáférés azonos feltételeit. Az üzleti életet szabályozó ár- és engedélyező hatóságként azért dolgozunk, hogy a magyarországi pályahálózatokat használó vasúttársaságok versenyképes áron, szerződéses kötelezettségeiket pontosan betartva, az adófizetők hosszú távú érdekeit figyelembe véve fejlesszék szolgáltatásaikat.
Az elmúlt hat évben ezen dolgoztam.
A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
19 megjegyzés:
Részvétem.
részvétem az országnak
és ez miért jó most a kormánynak?
Mi van a döntés hátterében? (Hm, bár kétlem, hogy ezt egy nyíltan le lehetne írni...vagy igen?)
És Veled mi lesz? Folytatod a Közlekedési Hatóságnál?
:( Részvétem, már csak azért is, mert a vasút, mint olyan, tényleg hozzátett volna valamit a környzetbarátsághoz. Az több mint jelzésértékű volt, hogy külön hivatal foglalkozott ezzel. Ha tényleg azzal (és eredményesen) foglalkozott, ezt nem tudom megállapítani. ;) A blogod alapján azt vagyok kénytelen hinni, hogy legalábbis személy szerint te komolyan gondoltad a dolgot. Ez van... hátha szerzett magának a kormány még egy ellenséget, aki ráadásul még képzett és világlátott is. Hollandiában biztos felszedtél egy kis vasútmániát is. :)
Bársonyos reformok a bársonyos talpfákon. Operettreformok kisebbségben. Muszáj ezt még sokáig csinálni? Erre bárki képes lenne.
Basszus
Sajnálom
Köszönet mindenkinek. Az Energia Hivatal után a Vasúti Hivatal kapott egy még nagyobb pofont - pedig Magyarországnak elengedhetetlenül nagy szüksége volna olyan független árhatóságokra, amelyek munkájába a politikusok nem tudnak beleszólni, hiszen az árak politikai megállapítása a tervgazdaság jellemzője. Nincsen olyan sikeres piacgazdaság a világon, ahol az árakat politikusok, vagy általuk utasítható tisztviselők mondhatják meg, legyen szó gázárról, a vasúti sín használatáról vagy egy kedvezményes diákjegyről az InterCityre.
Egy kis darab Európát veszítettünk el a hivatal bukásában...
*val
Kisiklatta a Kormány a vasúti hivatalt - Népszabadság
Megszűnik a Magyar Vasúti Hivatal - [origó]
Kisiklatott vasúti hivatal - reggel.hu
A Kormány megszüntette a vasúti hivatalt - privatbankar.hu
Bezárták a Magyar Vasúti Hivatalt
Megszüntették a Magyar Vasúti Hivatalt - Kötött pálya blog
Tolatóvágány: megszüntették a vasúti hivatalt! - Bársonyos Reform blog
Egy nagy vasúti katasztrófa - Letterforce blog
hat ez tenyleg elkeserito..
Ennyit arrol, hogy mennyire fontos a kormanynak a verseny erositese es a transzparencia novelese (es az orszag versenykepessege).
Es gondolom ha ezt csak igy meg lehetett csinalni a MEHhel es az MVHval, az csak a jeghegy csucsa...
reszvetem az orszagnak!
(a Danit nem feltem...:))
NOLon is jelent meg egy cikk ezzel kapcsolatban: http://www.nol.hu/cikk/494645/
Kár. Ha az MVH-nak voltak is gyermekbetegségei, és ha nem is voltak tökéletesek az ott dolgozók, a hivatal letett valamit az asztalra (pl. szárnyvonalak szerepe, vasúti infrastruktúrához való hozzáférés előmozdítása, a verseny elősegítése) és ennél többre volt hivatott.
Nem vall hatékony állami működésre, ha hatáselemzés (RIA) nélkül születhetnek fontos kormányzati döntések. Ha pedig hatáselemzés készül(t) ugyan, de nem publikálják, a transzparencia szenved csorbát. Az intézményi változtatások indoklása, az eddigi munka értékelése, az átszervezés szükségességének megokolása és a tőle várt előrelépés meghatározása minimálisan kellenek ahhoz, hogy elhihessük: értünk, adófizetőkért születnek a hasonló döntések.
A döntés indokoltságát most nem sikerült bebizonyítani. Így az tűnik valószínűnek, hogy az MVH biztosan, mi pedig vasúton utazóként, vasúttal fuvaroztatóként, vasúton szállított árut vásárlóként valamennyien kárát lát(hat)juk a döntésnek.
Törvényességi kétségek nincsenek a megszüntetéssel kapcsolatban? Nem lesz per vagy valami?
Sajnálom, hogy így alakult!
Mik a további terveid?
A kormány egy tollvonással döntött így, június 30-ig még a másik irányba is megvonhatja a tollát. A matematikai esély, ahogy az EB-selejtezőkről ismeri a magyar ember, megvan. Tervezni csak azután fogok.
Kedves Dániel! kérdésem az lenne, hogy az első vasúti csomag végrehajtásával kapcsolatos EUs aggályok hogyan kapcsolódnak a hivatal megszűnéséhez. Ti voltatok a "független szabályozó szerv", ha jól tudom. Teljesíti a függetlenség kritériumát az NKH?
elnézést, a hivatkozás lemaradt:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1031&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en
Kedves Szilvia, azt, hogy az NKH teljesíti-e a függetlenség, vagy a szabályozó szerv kritériumait, szerintem már az Európai Bíróság fogja megítélni. A korábbi magyar szakvélemények alapján nem, de én ebbe a vitába most nem kívánok beleszólni.
Megjegyzés küldése