A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.

2008. június 6.

A Kormány megszüntette a Magyar Vasúti Hivatalt

A Kormány 156/2008 (VI.6.) rendeletével megszüntette a 2006. január 1. az Országgyűlés törvényi rendelkezése alapján létrehozott Magyar Vasúti Hivatalt, és egyúttal felmentte Antal Dánielt, a miniszterelnök Hivatal 2/2006 (I.13.) ME határozata alapján hat évre kinevezett elnökét. A Hivatal szervezeti jogutódja 2008. július 1-től a műszaki, biztonsági kérdésekkel foglalkozó Nemzeti Közlekedési Hatóság.

A Hivatal missziója az volt, hogy a több szereplős európai piac minden vasúttársasága számára biztosítsa a környezetbarát vasúti infrastruktúrához való hozzáférés azonos feltételeit. Az üzleti életet szabályozó ár- és engedélyező hatóságként azért dolgozunk, hogy a magyarországi pályahálózatokat használó vasúttársaságok versenyképes áron, szerződéses kötelezettségeiket pontosan betartva, az adófizetők hosszú távú érdekeit figyelembe véve fejlesszék szolgáltatásaikat.

Az elmúlt hat évben ezen dolgoztam.

19 megjegyzés:

Bakura írta...

Részvétem.

K.D. írta...

részvétem az országnak

bukovics írta...

és ez miért jó most a kormánynak?

Névtelen írta...

Mi van a döntés hátterében? (Hm, bár kétlem, hogy ezt egy nyíltan le lehetne írni...vagy igen?)

És Veled mi lesz? Folytatod a Közlekedési Hatóságnál?

garázdabillegető írta...

:( Részvétem, már csak azért is, mert a vasút, mint olyan, tényleg hozzátett volna valamit a környzetbarátsághoz. Az több mint jelzésértékű volt, hogy külön hivatal foglalkozott ezzel. Ha tényleg azzal (és eredményesen) foglalkozott, ezt nem tudom megállapítani. ;) A blogod alapján azt vagyok kénytelen hinni, hogy legalábbis személy szerint te komolyan gondoltad a dolgot. Ez van... hátha szerzett magának a kormány még egy ellenséget, aki ráadásul még képzett és világlátott is. Hollandiában biztos felszedtél egy kis vasútmániát is. :)

Mikes Ká írta...

Bársonyos reformok a bársonyos talpfákon. Operettreformok kisebbségben. Muszáj ezt még sokáig csinálni? Erre bárki képes lenne.

Basszus

Sajnálom

Antal Dániel írta...

Köszönet mindenkinek. Az Energia Hivatal után a Vasúti Hivatal kapott egy még nagyobb pofont - pedig Magyarországnak elengedhetetlenül nagy szüksége volna olyan független árhatóságokra, amelyek munkájába a politikusok nem tudnak beleszólni, hiszen az árak politikai megállapítása a tervgazdaság jellemzője. Nincsen olyan sikeres piacgazdaság a világon, ahol az árakat politikusok, vagy általuk utasítható tisztviselők mondhatják meg, legyen szó gázárról, a vasúti sín használatáról vagy egy kedvezményes diákjegyről az InterCityre.

Kacsa! írta...

Egy kis darab Európát veszítettünk el a hivatal bukásában...

Kacsa! írta...

*val

Antal Dániel írta...

Kisiklatta a Kormány a vasúti hivatalt - Népszabadság
Megszűnik a Magyar Vasúti Hivatal - [origó]
Kisiklatott vasúti hivatal - reggel.hu
A Kormány megszüntette a vasúti hivatalt - privatbankar.hu
Bezárták a Magyar Vasúti Hivatalt

Megszüntették a Magyar Vasúti Hivatalt - Kötött pálya blog
Tolatóvágány: megszüntették a vasúti hivatalt! - Bársonyos Reform blog
Egy nagy vasúti katasztrófa - Letterforce blog

Névtelen írta...

hat ez tenyleg elkeserito..

Ennyit arrol, hogy mennyire fontos a kormanynak a verseny erositese es a transzparencia novelese (es az orszag versenykepessege).

Es gondolom ha ezt csak igy meg lehetett csinalni a MEHhel es az MVHval, az csak a jeghegy csucsa...

reszvetem az orszagnak!
(a Danit nem feltem...:))

NOLon is jelent meg egy cikk ezzel kapcsolatban: http://www.nol.hu/cikk/494645/

Plca írta...

Kár. Ha az MVH-nak voltak is gyermekbetegségei, és ha nem is voltak tökéletesek az ott dolgozók, a hivatal letett valamit az asztalra (pl. szárnyvonalak szerepe, vasúti infrastruktúrához való hozzáférés előmozdítása, a verseny elősegítése) és ennél többre volt hivatott.

Nem vall hatékony állami működésre, ha hatáselemzés (RIA) nélkül születhetnek fontos kormányzati döntések. Ha pedig hatáselemzés készül(t) ugyan, de nem publikálják, a transzparencia szenved csorbát. Az intézményi változtatások indoklása, az eddigi munka értékelése, az átszervezés szükségességének megokolása és a tőle várt előrelépés meghatározása minimálisan kellenek ahhoz, hogy elhihessük: értünk, adófizetőkért születnek a hasonló döntések.

A döntés indokoltságát most nem sikerült bebizonyítani. Így az tűnik valószínűnek, hogy az MVH biztosan, mi pedig vasúton utazóként, vasúttal fuvaroztatóként, vasúton szállított árut vásárlóként valamennyien kárát lát(hat)juk a döntésnek.

Mikes Ká írta...

Törvényességi kétségek nincsenek a megszüntetéssel kapcsolatban? Nem lesz per vagy valami?

Névtelen írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
zhaoman írta...

Sajnálom, hogy így alakult!

Mik a további terveid?

Antal Dániel írta...

A kormány egy tollvonással döntött így, június 30-ig még a másik irányba is megvonhatja a tollát. A matematikai esély, ahogy az EB-selejtezőkről ismeri a magyar ember, megvan. Tervezni csak azután fogok.

Szilvia írta...

Kedves Dániel! kérdésem az lenne, hogy az első vasúti csomag végrehajtásával kapcsolatos EUs aggályok hogyan kapcsolódnak a hivatal megszűnéséhez. Ti voltatok a "független szabályozó szerv", ha jól tudom. Teljesíti a függetlenség kritériumát az NKH?

Szilvia írta...

elnézést, a hivatkozás lemaradt:
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/08/1031&format=HTML&aged=0&language=HU&guiLanguage=en

Antal Dániel írta...

Kedves Szilvia, azt, hogy az NKH teljesíti-e a függetlenség, vagy a szabályozó szerv kritériumait, szerintem már az Európai Bíróság fogja megítélni. A korábbi magyar szakvélemények alapján nem, de én ebbe a vitába most nem kívánok beleszólni.