A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.

2008. június 4.

Az olajár és a tömegközlekedés

Egy ideje azok közé tartozom, akinek meggyőződése, hogy a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése szükséges, és ennek egyetlen lehetséges eszköze a szén-dioxid termeléssel járó fogyasztás magas adóztatása. A közlekedés az egyik leggyorsabban növekvő szén-dioxid termelő (és Magyarországon fizetési mérleg rontó tényező) a notórius olajégetéssel, és ebben Európa csak azért marad el az Egyesült Államok mögött, mert nálunk nagyon magas az üzemanyagok adója. Szerencsére ahogy nőnek az olajárak, eljön a pont, amikor a fogyasztás visszaesik, és ilyenkor jön el a tömegközlekedés, és különösen a vonatok és villamosok új virágkora. Ahogy 2004. óta Nagy-Britanniában folyamatosan rekordokat dönt a vasúti személyközlekedés használata, úgy 2007-ben végre az Egyesült Államokban is fordult a kocka: 50 éves csúcsot ért a tömegközlekedés forgalma az autós társadalomban. Az elővárosi vasutak forgalma pedig tíz százalékot növekedett.

Kenneth Rogoff, az IMF korábbi vezető közgazdász, a Harvard professzora adott erről egy interjút januárban. Egy kicsit több a másik blogomon: Evidence on carbon tax from high fuel prices.

1 megjegyzés:

refuse/resist írta...

hello!
ajánlom Neked, és a többi olvasónak Végh László műveit, különösen a Fenntartható fejlődést.
http://www.atomki.hu/kornyezet/
Most aktuálisabb, mint valaha.
Elég jó általános tájékozottságot ad az olvasónak, és még olvasmányos is.