A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.

2009. szeptember 27.

Creative Commons: amerikai protokoll-fotók

Az index cikkéből derült az derült ki, hogy a spanyol kormányfő hiába tarotta távol a sajtófotósokat a gyermekeitől, mire szólt volna, azok már elérhetők voltak az Obamáéknál tett látogatás kapcsán a Flickren, ahova egyébként az amerikai külügy minden jelentős eseményről szabadon felhasználható, CC képeket rak fel. A szeptember 25-i képen az amerikai és a kínai elnök látható. Úgy gondolom, hogy ez a szolgáltatás a kínos baki ellenére fantasztikusan hozzájárul a blogoszféra és a nyilvánosság működéséhez. A blogoszféráról eddig a jogtiszta képek hiányoztak a legjobban. Nálunk ilyen mikor lesz?

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

bár ez nyilván copyright-os, de asszem az irány már megvan.
http://www.flickr.com/photos/11200172@N08/

Antal Dániel írta...

Hát igen, ez copyrightos, vagyis semmire nem használható, csak nézegethető. Egyébként sok országban az adófizetők pénzén készült fotókat nem is lehet copyright mögé bújtatni, hanem az állami alkalmazásban készült fotók felhaszálói jogait az államnak meg kell váltania. Nekem ez az irány félreértése inkább.

Vargha Márton írta...

OFF!
Tisztelt Antal Dániel úr!
Olvastam interjúját a Hírszrzo.hu-n (rögtön Antali Károly úr MANCS-beli interjúja után :) ). Alapvetően tetszett (mármint az, amit ÖN mond), de egy ponton vitatkoznék, illetve felhívnám figyelmét egy fontos hiányra az interjú végén. Az interjúja elején még egységes közlekedési hálózatról és arról beszél, hogy az infrastruktúrát külön kell kezelni a gördülő állománytól. A végén viszont anélkül áll ki autóbusz és vonat versenye mellett, hogy megemlítené a valós verseny alapfeltételét, azt, hogy az infrastruktúra használatának mindkét alágazat esetében költségarányosnak kellene lennie. Vagyis vagy fizessenek útvámot az autók is, vagy ne kelljen pályadíjat fizetni annak, aki a vasúti hálózatot használja. Én egyre inkább úgy látom, hogy ez egy kardinális kérdés, aminek a megoldása nélkül csak egyre rosszabb irányba mennek a dolgok.
Üdvözlettel
Vargha Márton