A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.

2007. január 13.

Hol a pénzünk?

Az internet és a globalizáció, általában otthonülős játékokat hozott létre, amiből párat magam is ki fogok idén próbálni. Ha már a Webisztán éppen a bankjegyek kergetéséről írt idén, gondoltam, ezzel kezdem, már csak azért is, mert életem első publikációját László Gézával közösen pénzelméletből írtam. Otthon néhány forint, dollár, euró, és cseh és szlovák korona bankjegyet találtam, a külföldieket olyan mennyiségben, hogy nem érte meg visszaváltani sem. A fene se hitte volna, hogy így is jók némi szórakozásra.
  • A dollárokat a Where is George? rendszerében rögzítettem, ez egy profi, sok useres, önmagában is érdekes oldal.
  • Az eurókat az EuroBillTracker rendszerébe vittem be, ez is nagyon profi, és elég sokan használják, és az EU-hoz kapcsolódó soknemzetiségű mivolta miatt önmagában is érdekesebb.
  • A forintokat a Kövesd a pénzed rendszerében rögzítettem, ami az elején bosszantó, nagyon sok a programozási és szervezési hiba, viszont ha egyszer az ember kitapasztalja, nagyon gyors, és tetszetős a térkép.
  • Cseh és szlovák rendszert egyelőre nem találtam, ha valaki tud ilyet, küldjön egy posztot!
EuroBillTracker bankjegyek a mai naponBankjegyek az EuroBillTracker rendszerében a mai napon

A pénzt önmagában egy nagyon érdekes dolognak tartom. A pénz forgási sebessége, mennyisége sok közgazdasági elmélet egyik alapvető tényezője, amiről talán majd akkor, ha valóban elindulnak a bankjegyeim a világban. (További bankjegykövető rendszerek a Wikipédia Currency bill tracking szócikkében).

Nincsenek megjegyzések: