És itt tekinthető meg a már beharangozott műsor a MÁV-ról.
Emlékeztetőül pedig:Kiesik a zsebünkből a pénztárcánk és néhány összefüggő szám és eredmény.
Antal Dániel blogja 2004-2011. Ma már nem üzemel.
A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.
És itt tekinthető meg a már beharangozott műsor a MÁV-ról.
Blog: |
Antal Dániel blogja |
Topics: |
hungary, economy, indie |
1 megjegyzés:
Hát, tanulságos volt, bár valóban kicsit hosszú.
Baló 40 évvel később sincs képben (az Erzsébet hídon megszűntetett villamost ünneplő videójára gondolok):
- minek kétvágányúsításra költeni, ha megfelelő menetrenddel elég 1-2 km hosszú kitérőket építeni
- Szombathely éppen azon kevés úticél egyike, ahol nem lassabb a vonat az autónál
- őrzött parkoló: talán az autós infrastruktúrát nem vasúti büdzséből kéne finanszírozni. gyakori igénye a cégautós társaságnak, hogy legyenek "ingyen" parkolók.
Antali:
- "van M6 meg Duna", tényleg nagyon vicces. Az osztrák vasutakhoz való hasonlítás pedig aztán igazán cinikus: megnézve a Westbahn, Wien Hbf stb költségét és átfutási idejeit, egy ilyen irreális ambíció csak azt mutatja, mennyire érdektelen a témában.
Felsmannak igaza van, hogy sok pénzbe kerül a 160 km/h közeli vagy afölötti sebesség, viszont szerintem nincs is szükség 130 feletti sebességekre amíg egyrészt fontosabbra sincs pénz, másrészt amíg pl az újgenerációs IC kocsik ennyire vannak hitelesítve. - Éppen elég menetidő-csökkenést lehetne elérni pl. azzal, ha csak FLIRT-ök szolgálnának ki bizonyos vonalakat és a menetrendet a FLIRT gyorsulásokhoz igazítanák.
Azzal viszont veled vitatkoznék, hogy az állam mondjon le a vasút/busz split megtervezéséről: mivel közpénz van az infrában és (bár lehetne kevesebb, de) az ártámogatásban is, valamennyire jogos igény a nagy kapacitásigényű gerincvonalakra szándékosan a vasutat támogatni (és a kevesebb párhuzamos támogatott buszjárattal biztosítani a megtérülést). Elvégre a vasút megtérülése ki van annak szolgáltatva, mennyire koncentrálódnak a buszos menetrendek térben és időben a pályaudvarokhoz és az ütemes indulásokhoz (Mo.n semennyire).
Megjegyzés küldése