Az európai gazdasági növekedés az elmúlt években általában a világ minden régiójánál lassabb volt. Az európai magángazdaság a világ legversenyképesebb vállalati szegmenseiben található, az állami vállalatok vagyonkezelése és hatékonysága azonban szinte mindenhol kritika tárgya. Úgy tűnik, hogy a kilencvenes évek után újabb nagy privatizációs hullám következhet. Tőzsdére készül a világ egyik legnagyobb állami vállalata, a Deutsche Bahn vasúttársaság. A lengyel polgári jobbközép koalíció egyik fő gazdaságpolitikai célkitűzése a nagymértékű privatizáció. Az olasz választási kampány egyik fő kérdése a privatizáció, a kampány közben zajlik a csődbe ment állami Alitalia légitársaság eladása. Görögországban kikötő-privatizáció zajlik. A gyakran korrupciótól fertőzőtt államosított közlekedési szektor az új magánosítási hullám egyik legfontosabb terepe.
Az olasz állami vagyonkezelő alapítványa, a Fonadazione IRI illetve a Fondazione Eni Enrico Mattei az egész EU-ra kiterjedő Privatizációs Barométert működtet. A honlapon érdemes elolvasni, ők hogyan látják a magyar privatizáció történetét, és a szöveg melletti térképen utána tanulságos végigklikkelni a szomszédainkat is.
A gazdaság energia vasút versenyképesség témájú posztok először az antaldaniel.blog.hu hivatalosabb blogon jelennek meg, minden egyéb csak itt. Van facebook és twitter oldal is.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
3 megjegyzés:
Megjegyzés küldése